Prøv at gennemgå nedenstående punkter inden du kontakter Jels Antenneforening.
Undersøg næste gang du har signal, om der er meddelelser på Hjemmesiden mht. afbrydelser i området, hvor du bor. Der kan under ombygning af anlægget, forekomme afbrydelser i løbet af dagtimerne.
Undersøg om der er strøm på fjernsyn, radio eller eventuel intern forstærker. Undersøg om antenneledningen er sat i stikdåsen på væggen og i diverse udstyr (fjernsyn, radio, videomaskine, dekoder). Det er også meget vigtigt at antenneledningen, er sat i det rigtige stik i antennedåsen. (Der er normalt en TV og en Radio udgang)
Prøv at koble fjernsyn eller radio direkte til stikdåsen på væggen – uden om videomaskine, dekoder, eventuel fordeler eller forstærker. Forsvinder fejlen kan fejlen skyldes en fejl i evt. video eller dekoder. Prøv evt. med et nyt kabel, da fejlen kan komme fra en defekt antenneledning.
3. Slukket forstærker
Undersøg om forstærkeren er slukket. Er den det kommer der ikke noget signal
4. Stadig ingen signaler
Undersøg om naboer med fællesantenne har samme problemer. Hvis dette ikke er tilfældet, kan det være dit apparat, som er defekt.
Der er højst sandsynlig en fejl på antennesystemet.Kontakt Dansk Kabel TV i Vejle på telefon 43 32 47 00.
Men vær opmærksom på, at stammer fejlen fra dit fjernsyn, videomaskine, dekoder eller andet, vil der blive opkrævet for et servicebesøg.