Klik her for at Se driftsstatus ved ASOM/Jels Antenneforening
30.08.2024-
På grund af opdateringer vil der forekomme afbrydelser på internet og TV den 3 September mellem kl 01:00 og kl 04:30
08.08.2024-
Der er problemer med både TV og internet på Øen ved Nedersøparken. Det omhandler Nedersøparken, Planetparken, Barsbølmarkvej, Barsbøl Søndermark, Søparken 40,42,46 og Ørstedvej 23. Fejlen er nu lokaliseret, og skyldes at en mus har gnavet et fiberkabel over. Dansk Kabel TV er på sagen og håber at det hele virker igen inden kl. 12.00
21.06.2024-
Grundet rettigheder til EM indhold, har vores TV leverandør indført GEO-blokering af TV2 Norge når der vises EM indhold på TV kanalen. Kunder vil opleve at Kanalen viser kodet kanal i det tidsrum.
06.02.2024-
Det er så både TV og internet der ikke virker for ovennævnte.
04.02.2024-
Da vi skal have flyttet forbindelsen til Internettet over til noget nyt og mere sikkert, vil der forekomme afbrydelser af internet og TV forbindelsen i op til 30 minutter i tidsrummet tirsdag den 6. februar mellem kl 02:00 til kl 06:00. Vi beklager den nødvendige opgradering
husk også:
Der udføres kanalomlægning for det nye år 2024 d. 20/2 kl. 01:00 til 03:00.
Vi opfordrer til at lave en ny kanalsøgning efter omlægning, da man ellers kan mangle de kanaler som bliver lagt om.
11.01.2024-
Efter problemerne med internettet i går, kan det være nødvendigt at genstarte modem ved brugerne. Så hvis du stadig ikke har internet, så prøv at genstarte modemet.
10.01.2024-
ASOM-net har desværre problemer med internettet. Der arbejdes på sagen.
10.11.2023-
I løbet af natten mellem Mandag og Tirsdag skal ASOM have opgraderet dele af vores netværksudstyr, udstyret er der redundant på, men der kan ske en kort stop i trafikken før det kører igen. Dermed er der risiko for 2 – 3 korte udfald på internet og TV i tidsrum 01:00 til 04:00.
21.08.2023-
Grundet omlægning af kabel vil der ske en kortere afbrydelse af TV og Internet signal torsdag morgen d. 24. august.
Følgende gader er berørt Hennekesdamvej, Jels Nygade, Ravnbjerg og Sønderfenne.
20.08.2023-
Vi genstarter alle modemmer af type tg6441b den 22. august mellem kl. 02.00 og 06.00, grundet opdateringer.
05.05.2023-
I forbindelse med et overgravet fiber ved Globalconnect
har vi mistede nogle tv kanaler, vi kan desværre ikke tag disse
kanaler ned via satellit.
TLC HD
Kanal FYNBOEN
Kanal Hovedstaden
Kanal Øst (Lokalkanalen)
Nickelodeon
Nickelodeon HD
VH1
MTV Danmark HD
TV2 MidtVest HD
TV2 Fyn HD
TV2 Nord HD
TV2 Syd HD
TV2 Øst HD
TV2 Region Fyn HD
TV2 Region Lorry HD
TV2 Region Øst HD
ID – Investigation Discovery DK HD
DK4 HD
Paramount Network Danmark SD
Paramount Network Danmark HD
Forbindelsen skulle være oppe at køre igen
01.05.2023-
På tirsdag d.2./Maj kl.10:30AM skal vi genstarte vores webradio server (pga. noget ECC RAM glitch).
Det giver ca. 5 min. afbrydelse på flere radiokanaler (næsten alle).
Vi beklager for ulejligheden.
13.03.2023-
Onsdag den 15 Marts, vil ASOM opdatere webmail serveren
Det vil betyde at webmail ikke er tilgængeligt fra kl 22 og op til 3 timer frem.
02.01.2023-
Der har været noget pixelering på nogle kanaler på det sidste. Det skyldtes et defekt SFP-modul i switchen ved ASOM-NET, og de har derved været overbelastet.
Fejlen er rettet nu og der skulle ikke komme pixeleringer mere.
16.01.2023-
For at kunne lave strømpunktet på Jels Vestergade 28, har vi brug for at afbryde torsdag den 19/1
Det vil være i tidsrummet 7-12, Hvor der kan komme flere afbrydelser. Og det er OM10 der vil være berørt.
OM10:
Cementstøbervej, Hennekesdamvej (undtagen 1), Jels Møllegade, Jels Nygade (undtagen 11), Jels Vestergade (undtagen 3,5,7,9,11), Langagervej, Mølleparken, Ravnbjerg, Sønderfenne.
Se kort
16.10.2022-
I forbindelse med nogle omlægninger i vores net i den kommende tid, vil der desværre forekomme nogle kortere afbrydelse af TV og internet.
Afbrydelserne vil ske tirsdag og onsdag i ugerne 45 til 48
Se nærmere hvornår det gælder dig klik her
19.09.2022-
Asom har akut behov for at flytte nogle forbindelser, som de vil gøre natten til torsdag d. 22 mellem kl 01:00 til 06:00.
det betyder at internet/telefoni og TV vil blive kortvarigt afbrudt af flere gange i dette servicevindue.
18.06.2022-
På tirsdag d.21./6 kl.3:00AM skal vi servicere asom-psx2 TV-systemet (afbrydelsen forventet)
Planlagt dato: 21 Jun. 2022 03:00
Afslutning dato: 21 Jun. 2022 05:00
06.10.2021-
Global Connect skal lave service arbejde på flere forbindelser, og en af dem håndterer nogle af vores TV kanaler, det betyder at flere kanaler vil være nede, se listen herunder, deriblandt vil det også ramme vores TV2 kanaler, hvor vi vil sikre TV2 Hovedkanal får TV2 Lorry som backup, dog håber vi at kunne skifte alle til backup kanaler, men hvis vi ikke er i stand til det vil TV2 Lorry være backup for TV2 Dennmark.
kanal liste over hvad kanaler bliver ramt:
TLC Denmark HD
Kanal FYNBOEN
Kanal Hovedstaden
Kanal Øst
Nickelodeon DK
Nickelodeon DK HD
VH1 DK
MTV-DK HD
TV2 Midt-Vest HD
TV2 Fyn HD
TV2 Nord HD
TV2 Syd HD
TV2 Øst HD
TV2 Region FYN
TV2 Region Lorry
TV2 Region ØST
ID Denmark HD
dk4 (HD)
Paramount Network HD
TV2 Region MIDT-VEST
Kanal Midt-Vest
TV2 Region Østjylland
TV2 Østjylland
Kanal Østjylland
Planlagt dato: 11 Okt. 2021 23:00
Afslutning dato: 12 Okt. 2021 06:00
05.10.2021-
Der er desværre akut behov for at opgradere vores Carrier Grade Nat udstyr og dermed bliver vi nødt til at afbryde internetforbindelsen for kunder som bruger Carrier Grade Nat – dvs. alle kunder som ikke har en offentligt ip adresse vil opleve flere udfald i tidsrum fra kl 01:00 til 06:00
Planlagt dato: 06 Okt. 2021 01:00
Afslutning dato: 06 Okt. 2021 06:00
22.09.2021-
Norlys skal flytte fiberforbindelsen mellem Vejen og Jels Antenneforening
Har lige fået en melding fra Norlys at de vil gøre det natten mellem 22.09/23.09. Dvs. fra 00:05 til 07:00 kan der forventes afbrydelse af alt internet og TV.
De har ekstra bemanding på, og forventer derfor at være færdige før kl 07:00.
Beklager den sene udmelding, men det er meldingen vi har fået.
15.09.2021-
Norlys skal flytte fiberforbindelsen mellem Vejen og Jels Antenneforening den 22. september mellem kl 00:01 og 07:00.
I denne periode vil der hverken være TV eller internet.
AFLYST– Ny dato følger
01.12.2020-
Afbrydelse af signal.
For at anlægget løbende kan køre på bedst mulige måde, udføres der hvert år en gennemgang af anlægget.
Det starter onsdag d. 2. december og varer ca. 10 dage. Det medfører desværre nogle korte afbrydelser af TV og internet i perioden.
Det tilstræbes naturligvis at afbrydelserne bliver så korte som muligt.
Vi beklager meget de gener det medføre; men håber på medlemmernes forståelse.
Grundet corona situationen bedes henvendelser om eventuelle problemer rettet til vores service 44 400 950,
i stedet for at henvende sig direkte til teknikerne fra Dansk Kabel TV
M.v.h
Bestyrelsen
26.06.2020-
Vi har desværre en større fejl i optagelses serverne som betyder at en større del optagelser mangler..
Vi arbejder på sagen og håber på en snarlig løsning.
Med venlig hilsen
Thomas Holbech
Playmaker support
01.06.2020-
Vi skifter systemet til kodet kanaler.
Derfor kan der være en kortvarig afbrydelse (op til 15 min.) på kodet TV kanaler (afbrydelsen kan også komme senere, hvis jeres TV er slukket på dagen).
Venligst fejlmeld det, hvis kodet TV ikke kommer igen efter 20 min. med TV’et tændt.
Kodet-TV system skiftning sker onsdag d. 3. juni (kl.11.00-12.00).
27.03.2020-
ASOM er nødt til at foretage en haste-opgradering af vores centrale routere for at løse et kapacitetsproblem.
09.12.2019-
Vi bekræfter at ZDF kanal er forsvundet fra satellite kilde, og der ikke er andre kilder tilgængelige pt.
I morgen vil vi undersøge om kanalen har skiftet sit navn på satellite.
Der er i øjeblikket problemer med Start forfra og pause på Playmaker app’en til både Android og IOS. I mellem tiden henviser vi til webplayeren playmakertv.dk.
Der arbejdes på sagen.
12.11.2019-
Cibicom har annonceret planlagt servicearbejde, torsdag d. 14. november mellem 10 og 12, selve afbrydelsen er kun ca. 5 minutter. Drejer sig om følgende kanaler:
Nickelodeon
Paramount
VH1
MTV
26.10.2019-
Viacom har annonceret servicearbejde i to omgange.
Første gang er d. 29. oktober kl. 10:00 til 12:00. Der vil komme et kort udfald mens man skifter fra Amsterdam til London feed.
Der vil alt blive testet og eventuelle fejl vil blive rettet.
Der skiftes tilbage igen.
Så skiftes der igen d. 12. november. Også denne gang er der et 2 timers servicevindue hvor man kan rette eventuelle bøffer.
Derefter er der almindelig drift.
Disse ting vil ramme alle (med et par undtagelser). Også foreninger der har backup feeds på egen parabol fra Canal Digital og Viasat.
Berørte kanaler MTV, VH1, Paramount
26.10.2019-
Der har i dag været udfald på TV og Internet i store dele af byen. Det startede ca. 13:30 og varede i en halv til en hel time. Det skyldtes et udfald på el-nettet.
03.10.2019-
Besked fra Evercall:
Evercall planlægger et servicevindue i aften kl. 22.00 – ca. 01.00.
Der vil i den forbindelse være en afbrydelse af kortere varighed, hvor det ikke vil være muligt at foretage eller modtage telefonopkald.
Årsagen til servicevinduet er, at vi skal lave en nødvendig udskiftning af hardware, og vi vil ved samme lejlighed opgradere softwaren på den firewall, der beskytter vores telefonisystem.
Vi beklager afbrydelsen, og bestræber os på at gøre den så kortvarig som muligt.
27.08.2019-
ASOM skal opgradere vores TV enheder både centralt og decentralt, det betyder at der periodisk vil være korte og lange afbrydelser imellem kl 01:00 til 06:00 d. 10/9.
22.08.2019-
Vi har i dag skiftet til en ny hjemmeside udbyder, og derfor virker slevbetjeningssiden mit.jels-net.dk ikke.
Den ny ubyder skal lige sætte et par ting op i morgen, så det forhåbentlig virker igen.
18.02.2018-
Evercall planlægger et servicevindue tirsdag aften fra kl. 23.00. til kl. 4.00.
Der er i den forbindelse planlagt 2 afbrydelser af 5-10 minutters varighed, hvor det ikke vil være muligt at foretage eller modtage telefonopkald.
Årsagen til servicevinduet er, at vi skal opgradere dele af hardwaren i vores telefonisystem.
Vi beklager afbrydelserne, og bestræber os på at gøre dem så kortvarige som muligt.
05.12.2018-
evercall planlægger et servicevindue onsdag aften, den 5. december 2018, kl. 23.00.
Der vil i den forbindelse være en afbrydelse af ca. 45 minutters varighed, hvor det ikke vil være muligt at foretage eller modtage telefonopkald.
Årsagen til servicevinduet er, at vi skal opgradere softwaren på den firewall, der beskytter vores telefonisystem.
Vi beklager afbrydelsen, og bestræber os på at gøre den så kortvarig som muligt.
24.11.2018-
Besked fra ASOM:
Vi har desværre været ramt af et større udfald i dag, grunden til dette var manglende strøm i hovedstationen pga. Strømarbejde (som var varslet)
Vores hovedstation er tilkoblet en backup generator der koblede ind som den skulle og dermed kørte vi via generatoren. Vi havde en fuld tank diesel og det burde være nok til at holde den kørende hele perioden hvor der var varslet afbrydelse, men det var det desværre ikke. Hvis vi skulle være tæt på at løbe tør, skulle vi få en alarm i god tid til at kunne nå at påfylde mere diesel.. men alarmen kom aldrig selvom CTS overvågning er sat op og fast kontrolleres hver uge. Strømmen er nu tilbage og der er fyldt diesel på generatoren igen. Den manglende alarmering fra CTS er vi nødt til at undersøge med vores leverandører på mandag.
Det resulteret i at hele hovedstationen var nede fra kl 14:59 til kl. 16:30.
TV kom dog op ca. 16:00.
Vi beklager de gener det har medført, og bestræber os på at det ikke kan ske igen.
14.10.2018-
Dansk Kabel TV vil udskifte EDFA’en da den er kommet tilbage fra reparation. Det vil ske onsdag den 17. Oktober mellem 01.00-04.00, hvor forbindelsen på både TV og internet er væk.
30.09.2018-
Natten til tirsdag mellem kl. 0300-0500, vil vi opgradere software i vores CGN (Carrier Grade NAT).Afbrydelsen omfatter alle kunder, der ikke har tilkøbt en fast IP adresse. Vores CGN er redundant, men i gang værende sessioner vil blive afbrudt.
20.09.2018-
En update vedr. fejl på Grundig fjernsyn. Problemet skulle være løst nu.
Meldingen fra CanalDigital er at fejlen skyldes der blev tilføjet ekstra felter til deres EPG feed (hvilket er tilladt jf. EPG standarden), men disse data trigger en bug i Grundig fjernsyn af ældre dato / firmware. CanalDigital melder de har fjernet de ekstra felter fra deres EPG så det igen skulle fungere. Vi har nulstillet cache på vores tv-udstyr og fejlen skulle derfor være udbedret nu
17.09.2018-
Fejl ved Grundig fjernsyn
Vi har konstateret fejl på visse Grundig fjernsyn, umiddelbart siden onsdag aften. Fejlen bevirker at fjernsynet “låser” så snart man skifter tv-kanal og man er nødt til at tage strømmen fra/til fjernsynet for at få det til at reagere igen. Man kan ikke slukke fjernsynet vha. fjernbetjeningen når først det er låst, det reagerer slet ikke på input.
Det viser sig fejlen er fremkommet efter en opdagering af CanalDigitals EPG-forsyning som netop er foretaget onsdag. CanalDigital melder de er i dialog med Grundig vedr. en løsning af problemet. Vi håber på CanalDigital og Grundig i fælleskab kan komme frem med en løsning, men det er lidt ude af vores hænder.
10.07.2018-
Planlagte driftsafbrydelser:
ASOM skal færdiggøre arbejdet på fiberkabel til vores TV paraboler, og dermed bliver de nødt til at afbryde signalet på torsdag d. 12 kl 04:00 til 06:00. Det drejer sig om alle TV kanaler.
ASOM har behov for at opgradere vores infrastruktur og dermed betyder det at der d. 25/7 kl 03:00 og frem til kl 06:00 vil ske flere afbrydelser. Der vil i starten af natten være 5 korte afbrydelser af 1 min mellem kl 03:00 til 04:00 alle disse afbrydelser påvirker både internet og TV. Klokken 04:00 til 05:00, vil der komme 2 store afbrydelser af 15 min. Og disse 2 afbrydelser påvirker kun TV
10.07.2018-
Evercall planlægger et servicevindue i aften i perioden kl. 22.00 -24.00.
Der vil i den forbindelse forekomme en afbrydelse på ca. 15 minutter, hvor det ikke vil være muligt at foretage eller modtage telefonopkald.
23.04.2018-
Canal Digital skal fejlrette på periodiske fejl, og dermed varsler de fejlsøgningsperiode på op til 2 uger, der er tale om de følgerende TV kanaler som bliver ramt af udfald op til 3 sekunder pr. Periode, de omtalte datoer er:
24-4-2018 mellem 09.00 og 11.00
25-4-2018 mellem 09.00 og 11.00
26-4-2018 mellem 09.00 og 11.00
30-4-2018 mellem 09.00 og 11.00
02-5-2018 mellem 09.00 og 11.00
03-5-2018 mellem 09.00 og 11.00
Kanaler som det drejer sig om er:
TV2 Syd HD
TNT
dk4 HD
TV2 Charlie HD
TLC HD
07.03.2018-
Disney XD, mangler lyd
Nick Toons, mangler lyd og billede
Disney Junior, mangler lyd og billede
Tidshorisont kan blive fredag før, der er fuld signal på alle kanaler.
Boomerang og Cartoon Network kører som de skal igen.
29.01.2018-
Planlagt driftsafbrydelse 1/2-2018
29/1-2018: Grundet udskiftning af udstyr, vil der være periodisk afbrydelse af TV-signal torsdag den 1. februar 2018. Arbejdet forventes at vare fra kl. 10 til omkring kl. 12.
Vi beklager de gener dette medfører.
02.01.2018-
Afbrydelse af TV og Internet i Klovtoftkvarteret i morgen onsdag d. 3/1 og vil vare ca. 1 time. (Klovtoftvej, Søndermarken og Kløvervej og Jels Søndergade 15-19 og 14-24)
Det sker ca. mellem 8 og 10 onsdag formiddag. Problemet er fejl opstået i forbindelse med gravning efter sprunget vandrør i Jels Søndergade, hvor et kabel er beskadiget.
27.12.2017-
Hermed melding om planlagt afbrydelse af Eurosport 1, 9. januar fra 01:00 til 07:00:
Som en forberedelse på Vinter OL transmissionerne, vil Eurosport 1 blive midlertidigt lukket ned den 9. januar fra kl. 01.00 og ca. 4 til 6 timer frem.
På vegne af Eurosport skal vi beklage, at der vil være sort skærm i ovenstående tidsrum.
14.11.2017-
ASOM har planlagt akut driftafbrydelse af vores mailsystem natten til torsdag d. 16/11-2017 fra ca. 01:00 til 05:00. De håber ikke at skulle udnytte hele vinduet, forhåbentlig er det kørende igen allerede fra omkring kl. 03:00.
Driftafbrydelsen skyldes sikkerhedsopdatering af servere og migrering til nyt storagesystem.
Vores system vil hele natten tage imod indkommende mail, men der vil ikke være nogen adgang til postkasserne (imap/pop3/webmail) eller afsendelse af mail (smtp).
14.10.2017-
I forbindelse med opdatering af udstyr for at øge stabilitet og lukke sikkerhedshuller, er ASOM nødt til at lave to planlagte servicevinduer over de kommende uger.
1. service vindue, onsdag d. 25/10 morgen/nat, fra 01:00 til 06:00:
Internet, IP-telefoni og TV
Opgradering af CMTS og switch
Forventet ca. 2,5 timer
Få kortvarige (1-10 minutter) udfald. Forsøges udført mellem 02:00 og 04:00
2. service vindue, onsdag d. 1/11 morgen/nat, fra 01:00 til 06:00:
Internet, IP-telefoni og TV
Opgradering af switche
Få kortvarige (1-10 minutter) udfald. Forsøges udført mellem 02:00 og 04:0
30.09.2017-
ASOM er nødt til at genstarte både modem og switch/router hos kunder for at aktivere nogle nye funktioner, samt udbedringer af fejl.Det vil betyde at kunderne vil opleve en udfald på op til 5 minutter indenfor tidsrum 01:00 til 06:00 i løbet af Onsdag nat d. 4/10.
24.09.2017-
Den 1 Oktober bliver det offentlig radio signal på DAB lagt om til DAB+ Det betyder at ASOM-Net modtager DAB+ fremover, som vi sender det ud til foreninger på forskellige måder. Hvad betyder det for jer? DAB på antenne-nettet: Dem som modtager DAB signal via antennestikket, får fremover DAB+, det betyder hvis radio modtageren ikke understøtter DAB+ – vil de ikke være i stand til at modtage signalet fremover. De enheder som kan modtage DAB+ skal ved omlægning søge for ny. FM på antenne-nettet: Foreninger som modtager signalet IP i deres AppearTV, skal ikke fortage sig noget, da AppearTV sørger for at sende det ud som FM på antenne-nettet – Radio kanalerne vil være på igen efter omlægning Ved begge løsninger, vil i risikere at der kan opstå udfald i signalet i løbet af d.1 indtil signalet bliver sendt via DAB+ ASOM-Net er selvfølgelig klar på dagen og sikre os for at udfaldet bliver så mindst så muligt.
14.09.2017-
Opdatering vedr. renovering
O10M, O40M er færdige. O20M bliver færdig i morgen: Vamdrupvej, Jarlsvej, Overbygade, Jels Toftevej, Enghavevej, Svinget, Jels Torv, Jels Vestergade (ulige 1- 11), Jels Søndergade (lige 2 – 42), Klovtoftvej, Kløvervej, Søndermarken. O30M mangler ind justering, som med fører nogle korte afbrydelsen (under en halv time): Jels Søndergade ( ulige 21-51 + lige 44 – 62 ) Søndermarken ( ulige 9-21 ) Kløvervej ( lige 2-20 + ulige 11-17) Krygersvej, Gårdstoft, Rammelhøj, Kratvænget, Bojsnap Krat, Håndværkerparken Forventes færdig i næste uge.
11.09.2017-
ASOM har planlagt service på radiokanaler modtaget via FM i morgen. (12.09.2017)
Ca. 30 minutter i tidsrummet fra 09:00 til 11:00. Det drejer sig om følgende radiokanaler:
DR P4 Syd DR P4 Trekanten Radio Globus Radio Globus Guld (Nord) Radio Globus Guld (Syd) Skala FM Radio Ådalen RSH
I øvrigt, så er Dansk Kabel TV stort set færdige med renoveringen af nettet, men der er stadig lidt småjusteringer der kan give korte udfald i dagtimerne.
28.07.2017-
Risiko for afbrydelser i Juli og august pga. renoveringer klik her
Se kort over alle områder. klik her
Område 01OM, 02OM og 03OM er nu færdige. De er gået i gang med 04OM som omfatter: Søvej, Søhøj, Ørstedvej, Jels Bakkevej, Dixensvej, Søparken, Nedersøparken, Planetparken, Barsbøl Markvej, Barsbøl Søndermark
Se kort over alle områder. klik her
Jels Søndergade ( ulige 21-51 + lige 44 – 62 )
Søndermarken ( ulige 9-21 )
Kløvervej ( lige 2-20 + ulige 11-17)
Krygersvej, Gårdstoft, Rammelhøj, Kratvænget,
Bojsnap Krat, Håndværkerparken
Grunden til afbrydelse er en software fejl i de switche som Global Connect leverer TV kanalerne på, det drejer sig også om det udfald vi oplevede i forrige søndag, derfor en haste service vindue.
Den 12/7 imellem kl. 00.01 og 00:30 kan der opleves et udfald på op til 30 min på følgerende tv kanaler:
TV2 Nord HD
dk4 HD
TV2 Midt/Vest HD
TV2 Østjylland HD
Kanal 4 HD
TV2 Charlie HD
TNT Denmark
Denne afbrydelse har ikke noget med nedenstående renovering at gøre.